Renick Bell | improvised live coding performance

Renick Bell
improvised live coding performance

environment 0g ( zero-gauge ) での先端音楽のイヴェントで、 たびたびあるひとりのアーティストによってその潮の変わり目、音楽の流れを変えるほどのイヴェントに立ち会う事がある。最近では5/31 (sun) 「 an operation 」でのRenick Bellの、粒状の統合PDパッチを通過したオーディオ・サンプルとライブコード化システムによるパフォーマンスで、そのコンピュータ言語/記号のコード化された音響は140、160、および130の速度、および4、5、6、7、および8つの拍子のパターンを通じて進展し、その音響とシンクロしてプロジェクターで投影されるそれらの記号はまるで近未来の図形楽譜をみているようで、刺激的だった。彼の音楽こそ0g webでも取り上げている最新の尖端音楽の傾向が顕著なコンテンポラリー・モダンミュージックと言えよう。

renick
Vs. Dane Law Patch, live in Osaka, Japan, May 31, 2015

For this performance, audio samples which had passed through Dane Law’s granular synthesis PD patch were gathered. I made a large number of samples, and other samples were contributed by Dane Law himself, Ornine, Kepla, and Nico Niquo. In total, 3,886 samples were collected. This was matched with 6,141 of my own samples, mostly bass and percussion. These samples were loaded into my Conductive live coding system and triggered for this improvised live coding performance. The performance moves through tempos of 140, 160, and 130 and patterns of 4, 5, 6, 7, and 8 beats at different points.

Thanks to these people for providing raw audio for this performance!

Dane Law

@thedanelaw

Ornine

@ornine

Kepla

@kepla

Nico Niquo

ngcal.tumblr.com/

The performance was part of the event, An Operation, at Environment 0g in Osaka, Japan on May 31, 2015. Lots of thanks to @environment_0g.

http://www.renickbell.net/doku.php?id=150531

Thanks to @IsolateLine for the photo!

Also thanks to @Kezzardrix and @michaan for support!

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