Violet Poison ‎– Awakening Messiah + Yves De Mey ‎– Metrics

Violet Poison ‎– Awakening Messiah + Yves De Mey ‎– Metrics

フリーメーソンのシンボル「第三の目」と「コンパスと定規とG」、秘密結社「イルミナティ」、オカルティックな古代の魔術的宗教の記号が隠されているViolet Poison ‎– Awakening Messiah。救世主がもうすぐ現れるとでもいうのか? Sandwell District → Yves De Mey → Vatican Shadow → Shapednoise → Violet Poison → Violetshapedなどの音楽潮流は、キリストとアンチキリストのコスモス、ローマ神話の物語に溢れている。我こそルシファーの子、サタンの子と彼らは宣言しているのだが、、、世界に偶然なんてない、キリストの再臨を阻止するためのイスラエルのハルマゲドン、なんだか聖書どおりのリアルな様相を呈し始めている世界情勢、全てはあらかじめ計画されていると言うが、、、、、

http://www.shapednoise.net/

Violet Poison | Osiris Antichrist [Bed Of Nails 2013]

** 0AntN·: 2013/07/29
Violet Poison ‎| Awakening Messiah
Label: Bed Of Nails ‎– NAIL004
Format: Vinyl, 12″, EP, Transparent Purple
Country: US
Released: 25 Jul 2013
Genre: Electronic
Style: Techno, Industrial, Experimental, Ambient
http://www.discogs.com/Violet-Poison-…

VIOLET POISON-01VIOLET POISON-02VIOLET POISON-03
Violet Poison ‎– Awakening Messiah
Bed Of Nails ‎– NAIL004
Vinyl, 12″, EP, Black Vinyl
US
Released: 25 Jul 2013
A1 Aenigma Messiah
A2 Babylon Suicide
B1 Osiris Antichrist
B2 Vira Serpens Secrets

Bed Of Nails
http://bedofnailscompound.com/

暗い、沈んだ、挽歌の空電を備えた砂だらけのテクノ。振動し身震いするドラムマシーン・リズム、暗さのなかにある美。黙示の/将来の景観。テクノ儀式。この作品に続いてBed Of NailsからRainforest Spiritual Enslavement「Water Rose Above The Head」のリリースが決まっている。

Violet Poison | Aenigma Messiah [Bed Of Nails 2013]
http://www.youtube.com/watch?v=cSEPuwYBFuw

Violet Poison | Vira Serpens Secrets [Bed Of Nails 2013]
http://www.youtube.com/watch?v=YMpp_8hFl6k

Finally another EP drops on Hospital Productions techno sub-label Bed Of Nails. Following superb 12″s from Christian Cosmos, Bronze Age and Vatican Shadow, Violet Poison hits us with the fourth release on Dominick Fernow’s other label. Violet Poison is one half of the Violetshaped duo along with Shaped Noise with whom he also runs the Violet Poison record label.
‘Awakening Messiah’ fits in seamlessly with the Bed Of Nails Aesthetic of dark submerged, gritty techno with elegiac atmospherics. Opening with the gorgeous ‘Aenigma Messiah’ with throbbing, shuddering drum machine rhythm, droning baseline and gloomy soundscapes there’s real beauty to be found in within the darkness.
‘Babylon Suicide’ is proper dead zone territory with slow steely industrial clanking and bleak synth work that really transforms the dynamic of a room when cranked up to high volume. Throughout their is an air of menace conjuring imagery of desolate post apocalyptic/ future landscapes with Terminators crushing skulls and shit.
On the B-Side ‘Osiris Antichrist’ is a cracking subs-driven techno throbber coming like a less explicitly dancefloor friendly Milton Bradley or Giorgio Gigli. I reckon you could get the right bodies shaking to this filth though as this would gobble up my mind if I heard this over a Funktion One soundsystem at 4am. Swirling melodies emerge from the blackness, almost sounding like the chiming of church bells adding an almost devotional aspect to the groove. But hey after all techno is a ritual.
‘Vira Serpens Secrets’ has a scraping metallic rhythmic. The flesh on this titanium skeleton comes in the form of a high pitched gently modulating drone and subtle doomy bassline. The rhythms appear to get increasingly crunchy, as they shred and tear away at an almost military marching pace.
If you’ve been following Vatican Shadow and not checked out Violet Poison or indeed Violetshaped then you really ought to be thinking about remedying that, as these guys are cut from the same black cloth. Highly recommended.

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FREYA DALSJØ SS14 WINDOWS / Lindsey Wixson for Freya Dalsjø SS14 Windows collection by David Havstein and Malthe Madsen

**Freya Dalsjø – SS 14 Windows
from Malthe Risager Jørgensen PRO 1 week ago NOT YET RATED
Campaign for Freya Dalsjø collection SS 14 Windows.
Model – Lindsey Wixson
Art Direction – David Havstein and Malthe Madsen
Director of Photography – Malthe Risager and Gustav Risager
Photo Assistant – Alexander Høeg
Hair Stylist – Mette Thorsgaard
Makeup Artist – Anne Staunsager
Grading – Munzer Hodayfa
Set design – Emil Frøge
Music – Box Caisson by Yves De Mey – opaltapes.bandcamp.com
Note: The video is not made officially for the song
Thanks to:Steen Evald //The Lab/ Axel Petri
アーキテクチャーと心理学に興味を持つコペンハーゲンの婦人服ファッションデザイナーFreya Dalsjöの映像に Yves De Meyの曲が使用されている。いつまでも、こうした音楽をマイナーだとか、アンダーグラウンドと捉えていると大きな間違い。ニッポンの音楽業界やファッション業界にいるひとびとの感性がただ遅れているだけ。

OPAL TAPES-01OPAL TAPES-02OPAL TAPES-03
Yves De Mey ‎– Metrics
Opal Tapes ‎– OPAL025
Vinyl, 12″, EP
UK
Released: Aug 2013
A1 Box Caisson
A2 Metrics
B1 Eye Splice
B2 Cessation

http://opaltapes.tumblr.com/
http://opaltapes.bandcamp.com/
http://opaltapes.bandcamp.com/album/yves-de-mey-metrics

2011年10月にSandwell DistrictからリリースされたYves De Meyの2×12″「 Counting Triggers 」はDJイングに不可欠な作品だし、それに続くUKのOpal Tapeからリリースされた新作「 Metrics 」 ( メトリクスとは韻律学、作詞法という意味の英単語。また、測定基準、尺度、計量、距離などを意味する名詞“metric”の複数形。分野や対象を表す名詞に伴って、「~の尺度」「~の測定法」「~の計量法」などの意味を付加する接尾辞 ) には並々ならぬ思い入れがある。それというのも、6月22日にnu thingsでの「Minimal Fluid」にゲスト出演していただいたYui Onodera氏がコンパイルした「建築家が与えられた敷地に対して固有の環境条件(風土や地形、文化的背景)を読み取りながら建築を設計するように、音楽にヴァナキュラーな要素を持ち込めないだろうか?モダニズムによる地域性や民族性を超えた普遍的なデザインによって切り捨てられてきたその土地特有の、通語 についての再考」というコンセプチュアルな2枚組CD、VA「Vernacular 」 (Whereabouts Records/ WHACD13 ) にもYves De Meyの「Local Fracs」という曲が収録されていて、なにか不思議な必然、因縁めいたものを感じたからだ。Yves De Meyは8月下旬にベルリンで Modal Analysis organizeの「night at Suicide Circus」というレーベルを組織するという。70年代からの電子調査の実験的、現代音楽的流れと、最近のインダストリアルテクノの文脈がリアルに結び付き始めている。

vernacular-01varnacular-02
vernacular/va ( WHACD-11 )
http://vernacular.whereabouts-records.com/

Yves De Mey | Metrics [Opal Tapes 2013]

* 0AntN·: 2013/07/31
Yves De Mey | Metrics
Label: OPAL TAPES
Format: 12″
Catalogue Number: OPAL025
Genre: ELECTRONIC
Released: Aug 2013
http://boomkat.com/vinyl/755007-yves-…

Yves De Mey | Eye Splice [Opal Tapes 2013]
http://www.youtube.com/watch?v=s5iYXQo4oy8

Yves De Mey | Box Caisson [Opal Tapes 2013]
http://www.youtube.com/watch?v=4G2CorY0gfs

Yves De Mey – 273 – Electronic Explorations

*****Rob Booth·: 2013/07/11
“With this mix i wanted to combine delicate reduced compositions with raw bursts of noise, covering bass music and electro-acoustic ground at the same time. Using abandoned buildings as echo chambers, making speakers rattle with a bow on a cello string, patching analog or digital modular synthesizers,…. no matter what tools are being used to transgress genres, this is where my heart is. One track feeds the following, whether it is spectrally or rhythmically. At the end of the story, there’s unison in energy” – Yves De Mey
01 – Mika Vainio – Kevin Drumm – Axel Dörner – Lucio Capece: Venexia I [Pan]
02 – Yves De Mey: Transfer #1 [Modal Analysis]
03 – Monoton: Dancing & Singing [Oral]
04 – Mohammad: Sakrifis [ Pan]
05 – Samuel Kerridge: From the shadows that melt the flesh 3 [Downwards]
06 – Shoc Corrider: Artificial Horizon (Mordant ReMMix) [ Testtoon]
07 – Guiseppe Ielasi: Third Stunt (Side A) [Dekorder]
08 – Grischa Lichtenberger: Globalbpm [Raster Noton]
09 – Autechre: Runrepik [Warp]
10 – Demdike Stare: Grows without bound: Modern Love + Ira Cohe: Majoon Traveller Cut up: [Erratum]
11 – Pokk!: 203 [SM-LL]
12 – Lee Gamble: Coma Skank (BinocConverge Mix) [Pan]
13 – Metasplice: Prismatic Sway [Morphine Records]
14 – Yves De Mey: Eye Splice [Opal Tapes]
15 – Emptyset: Chislehurst Mine – Kent, England 02.11.12 [Subtext]
16 – Worn: No Expression [Mira]
17 – Frank Bretschneider: Kippschwingungen part 8 [Line]
18 – Kentolevi: Imola [Cheap Records]
19 – Shapednoise: Information on the individual sensoriality [Opal Tapes]
20 – Ben Vida: Qweek Plus Enner (Outro too) [Pan]

Yves De Mey – Particle Match
http://www.youtube.com/watch?v=sc7eWzNjYJ

2013 8/21 am00.51

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