Innode ‎– Gridshifter – Editions Mego

Innode ‎– Gridshifter – Editions Mego
Innode_bw-300x199Innodeは、Stefan Nemeth ( synthesizers ) + Steven Hess ( drums ) + Bernhard Breuer ( drums ) によるコラボレーションプロジェクト。 ここでの音響はraster-noton以後のポストグリッチとも言える言語学におけるホルマール構造の分析/実験の相互作用/音の経験としての、ナビゲーション・システムを応用した異なるサイズのグリッド/テンプレート上をマニュピレートする上で変化していく混乱/不安定になった音の環境を、ある一定の約束事のなかでコントロールされ構築された21世紀版リズムおよび雑音のスリリングな即興演奏が収録されたもの、あるいは人間の直観および予測不可能性によって対照させられた技術的なアプローチでの極度に極端な音の力学。

01 Innode – Dedispersion I [Editions Mego]

**01 Innode – Dedispersion I [Editions Mego]
EditionsMego·: 2013/06/09
Download: http://ks.kud.li/emego168
Subscribe: http://sb.kud.li/editionsmego
Official stream from Editions Mego. Distributed by Kudos Records.
On iTunes: http://it.kud.li/emego168
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More music playlists: http://pl.kud.li/editionsmego
Innode enters the world with an audacious debut of rhythm and sound, space and silence and an astonishing blend of the acoustic and the electronic. Spearheaded by Stefan Nmeth (co-founder of Radian, Lokai) in close collaboration with Steven Hess (Locrian, Pan.American, Cleared) and Bernhard Breuer (Elektro Guzzi, Tumido), Gridshifter is an intense, astonishing sonic experience which navigates the line between formal structures and experimental interplay. Conceived as a series of crossbred experiments where, on one side, a human rhythm triggers electronic signals whilst on the other electronic textures sculpt a platform for physical human engagement. The stark dynamics and Human/Non Human interaction manifests itself as a thrilling expose of 21st Century rhythm and noise.
The term Gridshifter plays on the idea of composed disorder by applying opposing moves upon a template of rigid structure. On certain tracks a strict time line or grid is spiked via grids of a different size being played at the same time, whilst on others, Steven and Bernhard ‘shifted’ the grid by overlaying their own rhythms, resulting in a destabilised sonic environment.
As Nmeth describes the artwork he sums up the entire modus operandi, “These arrays, or biochips, are samples of DNA laid out as a series of microscopic spots bound to a small glass slide. Corresponding images look highly organized, but show a lot of tiny imperfections at the same time…this fact makes them especially interesting for me.”
Innode explore an exhilarating terrain whereby simple, pure forms, both human and electronic weave together, unfeathered, untarnished, unprocessed and leave a web of intense, extreme sonic dynamics.

http://innode.sonotope.org

INNODE-01INNODE-02INNODE-03
Innode ‎– Gridshifter
Editions Mego ‎– eMEGO 168
Vinyl, LP, Album
Austria
Released: Jun 2013
A1 Dedispersion I
A2 Dedispersion II
A3 Rotor
A4 Planes And Numbers
A5 Peano
B1 Gridshifter
B2 Triggerext
B3 FS Revisited
B4 Cumbre Vieja
B5 Skatterakt
Stefan Nemeth – synthesizers
Steven Hess – drums ( on B side )
Bernhard Breuer – drums ( on Dedispersion I & II )
Dedispersion I & II and Planes And Numbers
originally written for an Exhibirion by Andres Ramfrez Gaviria
recorded by Christoph Amann, Bernhard Breuer and Kassian Troyer, Various Locations, Vienna ( at ) and Berlin ( DE )
mixed by Stefan Nemeth
mastering – Kassian Troyer
artwork – Julie/C – http://www.juliec.net
INNODE. SONOTOPE.ORG
EDITTIONS MEGO/INNODE 2013

「これらの配列(すなわちバイオチップ)は、一連の微視的なスポットが小さなスライド・ガラスにはねるとともにレイアウトされたDNAのサンプルです」。「 ドラムマシーンは聴覚のドラムに連結されました、1、他方によって形作られ、拡張され、補足されること。同時にこれらの衝撃のパターンは生で加工されていない波形から構成されて、電子生地用基板です。それはアナログ・シンセサイザーによって生成されます。それは従って音の選択を定義する機能です、結果として生じる要素は白色雑音またはパルス波と同じくらい単純になりえます。「原音の」適切な用語(このコンテキスト中の位置)でありえました。このプロセスに匹敵するので、それは形式に関する要点への焦点です。組み立てる微視的な詳細と同様に音の塊の構成も、使用するちょうど求められるような多くと同じ考えから出現します」と彼らは制作プロセスを説明している。こうした作品ももはやアート音楽/音楽美術品といってもいいだろう。ウィーンのエレクトロニカシーンにはEdition MegoやCheap等のレーベルがあり、ベルリンとはまた違った独自の音楽美学を持っている。伝統の一部、その潮流としてクラシックや現代音楽の影響を引き継ぎながら。

04 Innode – Planes And Numbers [Editions Mego]
http://www.youtube.com/watch?v=Uvf_FIVcOyI

05 Innode – Peano [Editions Mego]
http://www.youtube.com/watch?v=NqmLk31Yq3s
**05 Innode – Peano [Editions Mego]
EditionsMego·: 2013/06/09
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Album: Gridshifter [ALBUM]
Track: 5 of 10
Title: Peano
Artist: Innode
Label: Editions Mego
Cat#: EMEGO168
Formats: LP/Digital
Digital Release: 10th June 2013
Physical Release: 10th June 2013
About This Release:
Stefan Nmeth: Synthesizers
Steven Hess: Drums (on B-Side)
Bernhard Breuer: Drums (on “Dedispersion I & II”)
“Dedispersion I & II” and “Planes And Numbers” orginally written for an exhibition by Andrs Ramrez Gaviria
Recorded by Christoph Amann, Bernhard Breuer and Kassian Troyer, various locations,
Vienna (AT) and Berlin (DE)
Mixed by Stefan Nmeth
Mastering: Kassian Troyer
Artwork: julie/c – http://www.juliec.net
Innode enters the world with an audacious debut of rhythm and sound, space and silence and an astonishing blend of the acoustic and the electronic. Spearheaded by Stefan Nmeth (co-founder of Radian, Lokai) in close collaboration with Steven Hess (Locrian, Pan.American, Cleared) and Bernhard Breuer (Elektro Guzzi, Tumido), Gridshifter is an intense, astonishing sonic experience which navigates the line between formal structures and experimental interplay. Conceived as a series of crossbred experiments where, on one side, a human rhythm triggers electronic signals whilst on the other electronic textures sculpt a platform for physical human engagement. The stark dynamics and Human/Non Human interaction manifests itself as a thrilling expose of 21st Century rhythm and noise.
The term Gridshifter plays on the idea of composed disorder by applying opposing moves upon a template of rigid structure. On certain tracks a strict time line or grid is spiked via grids of a different size being played at the same time, whilst on others, Steven and Bernhard ‘shifted’ the grid by overlaying their own rhythms, resulting in a destabilised sonic environment.
As Nmeth describes the artwork he sums up the entire modus operandi, “These arrays, or biochips, are samples of DNA laid out as a series of microscopic spots bound to a small glass slide. Corresponding images look highly organized, but show a lot of tiny imperfections at the same time…this fact makes them especially interesting for me.”
Innode explore an exhilarating terrain whereby simple, pure forms, both human and electronic weave together, unfeathered, untarnished, unprocessed and leave a web of intense, extreme sonic dynamics.
http://innode.sonotope.org

Stefan Nemeth / Franz Hautzinger 2

**franz hautzinger·: 2010/07/01
electronic, abstract, improvised music
vienna 2010
gomberg movies

NEMETH-Film-01Németh ‎– Film
Thrill Jockey ‎– thrill 194
CD, Album
US
Released: 29 Jan 2008
1 Via L4-Norte
2 Field ( drums, crotales – Martin Brandlmayr / recorded field recordings – Lotte Schreiber )
3 Luukkaankangas ( recorded field recordings – Dariusz Kowalski )
4 Soprus
5 Transitions
6 Ortem Ende ( recorded field recordings – Dariusz Kowalski )
written, produced, guitars, synthesizers, percussion, electronics, programmed by Stefan Németh
mastered, mixed by Martin Siewert
mastered at Motone Sound Services
mixed at Motone Sound Services
mixdown and mastering at Motone Sound Services
cover design – re-p.org
© Németh, 2008
℗ Thrill jockey, 2008
***Stefan Németh
Profile:
Guitarist and electronic musician born in Baden (Austria) and actually lives and works in Vienna. Co-founder of Mosz.
http://www.radian.at/
http://www.mosz.org/
http://www.sonotope.org/lokai/

(Németh•Film)
http://www.youtube.com/watch?v=VMCpubA7UAk
Steven Hess
http://www.discogs.com/artist/Steven+Hess
Bernhard Breuer
http://www.discogs.com/artist/Bernhard+Breuer

2013 7/18 pm23.33

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2002 10.29 Blog 「スカンジナビア、東欧、ヨーロッパ旅行 / ウィーン」
ウィーンといえば未だにモーツアルトにクリムト、エゴン・シーレなのだろうか。ウィーンの街角には夏休みを利用してか、教師らしき人に連れられた音楽学校の女学生たちやニッポンの女性観光客と多くすれ違った。ぼくにとって今やウィーンとは3年前に”Infra”の創刊号で編集した、クルーダー・アンド・ドルフマイスターや、ピースオーケストラなどヴィエンナトーンの街というイメージが強い。 Werdertorストリートにある輸入レコードショップとディストリビューターを兼ねた”ブラックマーケット”には、イギリスを初め、ヨーロッパのクラブミュージックの全てのレコードがディスプレーされていて、ロンドン、ヨーロッパでの新しいクラブミュージックの動向を集成するように、中央ヨーロッパのクラブミュージックの情報の源といった役割をも担っていた。その夜、Donau Kanal沿いにあるクラブ”FLEX”に行き、Vienna ScientistsのJORGEN DRIMALに会った。そこではブラック・サイエンティスト・ナイトといった感のクラブイヴェントが催され、The MenheadsやFreedom Satelliteのメンバーたちが、 ドラッギーなヴィエンナ・ダブをDJイングしていた。 K&Dのウィーントーンを継承し影響されたダブ・サウンドこそがリアルなウィーンのクラブミュージックの現状だなと再認識した夜だった。帰国してからもJORGENは、手紙をくれたり、数枚のヴィエンナ・サイエンティストの作品を送ってくれて、今後も彼らとは関係を持ちながらなにか一緒に仕事ができたらと思っている。彼らは雑誌”BIT”も高く評価してくれているしね。 ウィーンは観光用の馬車が輩出する馬糞の匂いと、 やはりクラシック・ミュージックの街だった。だけどそうした音楽にもやはりクラシック・モダンの波が打ち寄せていることは確かだけどね。

これは10年前にウィーンに旅行したとき帰国後に書いたBlogで、あのSoul seduction/Blackmarketもこの7月に11年間続いた店がクローズされ、ディストリビュートだけを続行していくというニュースが入って来た。先月まで毎月ソウルセダクションでリリースされている情報をAlanが送ってくれていたのに、とても残念なことだ。どこの国でもレコード/CDが売れなくなって行く現実は想像以上に厳しい。現在、ウィーンにはElektrognner、Market、Prater Sauna 、Grelle Forelle 、Donau、Celeste、Techno Cafeなどのクラブやバーが存在していて、そこだけはなぜか人々で賑わっているようだ。どこかニッポンのクラブに集う人種とは違って知的な人たちが多いように思えるのが羨ましい。
Techno Cafe
http://www.dastechnocafe.at/#p01

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