2012 best album part9 39 – 45

2012 best album part9 39 – 45
RASTER-NOTON
GRISCHA LICHTENBERGER
EMPTYSET
KANGDING RAY
VLADISLAV DELAY
SENKING

名称未設定-1grischa-01grischa-b-2

ロシアのコーカサス地域にあるAndyrchy山の表面に位置するBaksanニュートリノ観測所。その貯蔵所の内部で、太陽によって放射されたニュートリノは、50トンの液体のガリウム金属の反応によって、慣性系のない放射されたホームレスの粒子 はるか遠くからの超新星が測定される。「AND IV [ INERTIA ]」は素粒子のうちの中性レプトン ( 中性微子 )、光よりも速く飛ぶといわれているニュートリノの振動/ダンスだ。

GRISCHA LICHTENBERGER / AND IV [ INERTIA ] Raster-Noton ‎R-N 143
1 1011_11_ss1 2 1110_01_lv_1b 3 0811_09_re_0211_08
4 1210_08_4+ 5 UU78 6 0112_01_st_rm
7 1011_27_#5b 8 0811_11_re_0411_08_mas_rm3 9 rearr_re
10 0611_29_1b 11 1011_22_lv_1b 12 12_11_13_lv_1_c
13 0311_01 re 0510_24 14 0811_09 re 0611_29_Lv_1b 15 1011_11104_v_re_61011s1b
16 66 Audio 17 globalbpm 18 0111_05_z red
19 91028_v1 20 sysolrot 21 ssfl
all music written and recorded by Grischa Lichtenberger, Berlin 2010-2012
loop source for 0112_01_ST_RM by Stefan Farber
produced on AK 141 Tunedbassport Speaker
mastered at at Calyx Mastering Berlin
RASTER-NOTON 2012
GRISCHA LICHTENBERGER:p-01**Comes in a double cd package with a fold out poster.
›300 meters below the surface of the Andyrchy mountain, located in the Caucasus region in Russia, lies the Baksan neutrino observatory. There, inside a reservoir, neutrinos emitted by the sun are measured by a reaction of 50 tons of liquid gallium metal.
Andyrchie IV is an imaginary successor of the Baksan observatory, designed to observe neutrinos – emitted homeless particles without an inertial system – from far away supernovas. In a future time when the division between particle manipulation and astronomical observation has led to a 22disregard for neutrino telescopes in the scientific society, only the caretaker of Andyrchie IV has the key to the nearly forgotten insides of the observatory. While waiting the machines, he is listening to the empty corridors and wallows in memories of his past life in Berlin. This fiction is used as a setup to overcome the metaphorical inertia of Berlin, to bring its landscape into view, by transcending the dominant symbolic figures – the ring of the transport system, the privation of the patio – a centrifuge, off-centering and rotating, like a moth around a lamp.‹

Grischa Lichtenberger – 1110_01_lv_1b

ライン川のシステム/景観に関する言及を手持ち削岩機と電動ドリルにとって構成した「~Treibgut」の音響は、工場の金属的不協和音、リズミカルに汲むピストン、歪曲された蒸気の爆発、溶接工のトーチランプからの飛火のような、凄まじいエナジーに溢れている。曲のタイトルは組立てラインの上の製品のように長いラインの数学と番号、記号が使われている。1983年Bielefeld生まれのGrischa Lichtenbergerは、現在ベルリンに住んでいるが、2006年の始め、デュッセルドルフ ( Duesseldorf ああ懐かしきぼくの70年代故郷 ) に移っている間、リシュタンベルジェは芸術的なプロセスをゼロから(それは倫理の合法化です。また、認識論の背景である)再考することを決定した。リシュタンベルジェの関心と焦点は、音楽の表現だけでなく芸術一般を作成する過程/プロセスで、常に、コミュニケーションと資料のreferenciality(参照/参考/引用 )の複雑さ、および障害に関して、技術と生産への開いたアクセスを維持している間、彼は機能的な解釈の支配を克服しようと努力します。克服され廃棄された技術的な加工品および日常の家畜のサンプルおよび破片のアーカイブは、それらを節約しないか制限せずに、倫理の図(そこでは芸術はアドレスし、他方を尊重することである)によって可能になります。
http://grischa-lichtenberger.com/

grischa lichtenberger-03.jpg

GRISCHA LICHTENBERGER / 〜 TREIBGUT Raster-Noton ‎– R-N 112

A1 0406_01_RS_!
A2 1205_10
B1 0607_LV_1_RE
B2 Calipso
B3 0106_13_LV_3 Sand Ausheben
“Ununbium” is the second release of the Raster-Noton “unun” series.
~Treibgut is a system of references to a landscape I used to live in. It is for those who always stood nearby in an insuperable distance.
For my brother David and Nina.
made in Germany
RASTER-NOTON 2009

Grischa Lichtenberger – 1205_10
http://www.youtube.com/watch?v=JfJc728GIos
** 2010/02/09
Grischa Lichtenberger – ~Treibgut
Label: Raster-Noton
Catalog#: R-N 112
Format: 5 x File, FLAC
Country: Germany
Released: May 2009
Genre: Electronic
Style: Leftfield, Glitch, Abstract, Noise

N≠E III: Chris + Cosey (live), DJ Hell & more @ Berghain / Berlin (02.11.)


**2012/10/17
CHRIS & COSEY (Live) | BRIGHTER DEATH NOW (Live) | VERONICA VASICKA (dj) | GRISCHA LICHTENBERGER (Live) | LUCY (Live) | SVRECA (dj) | OPIUM HUM (dj)
Berghain | 2.11.2012 | Einlass: 21 Uhr | Beginn: 22 Uhr | Eintritt ab 18 Jahren! | VVK über KOKA36
http://berghain.de/event/513
Die Reihe ≠ (not equal) im Berghain sondiert das Verhältnis von Klangforschung, Inszenierung, Narration und Affekt innerhalb der elektronischen Musik. Jede Nacht führt durch verschiedene Stadien von Listening bis Club, bei denen jedoch stets dramaturgische Dichte, dunkle Klangfarben, die intensive Körperlichkeit des Sounds und seine materielle Rauheit im Zentrum stehen. Die dritte Ausgabe der Veranstaltung verfolgt die musikalischen Umbrüchen der Achtziger nach und zeigt sowohl einen historischen Querschnitt auf als auch den heutige Einfluss der damals entstandenen künstlerischen Ausdrucksformen.

emptyset-b-07EMPTYSET / COLLAPSED Raster-Noton ‎– R-N 116
A1 Armature
A2 Core
B1 Collapse
B2 Wire
all tracks written and produced by James Ginzburg, Paul Purgas
at Multiverse, Bristol UK
published – Multiverse Media Publishing
made in Germany
RASTER-NOTON 2012

https://twitter.com/emptyset_

emptyset – Collapse [Official HD]
http://www.youtube.com/watch?v=iu8tspoGuWw
https://agiyuzuru.wordpress.com/2013/01/25/2012-best-album-part4-11-13/

kangding ray-02KANGDING RAY / THE PENTAKI SLOPES Raster-Noton ‎– R-N 145
A1 North
A2 Plateau (A Single Source Of Truth)
B South
A1 and A2 blend seamless.
A2 ends in a locked groove.
Vinyl, 12″, 45 RPM
released 10 Dec 2012
made in Germany
RASTER-NOTON 2012

架空のpentaki mountainを設定して制作された作品。すべては物語に基づき、全く新しい概念および考え方を示す。音楽制作におけるこうしたひとつの方法論も革新的な思考で、かつユニークでとても興味深い。「ピークの北壁は険しく多くの伝説が生まれ登る人は誰でもは、「真実の単一源」と呼ばれる場所に通じる高原を見つけるだろうと言われている。さらに南側から登るひとは頂上に到着しなかったか高原への道を見つけられなかった。、pentakiの南壁は、日当たりがよい柔軟な下り坂に沿って植物が繁栄し、それが地元住民によって常に好まれた理由だった」。このEPには ” North ” と ” South ” という対比を成すであろう9分を越えるマッシヴなトラックが2曲が収録されている。”North”は微細な跳躍とともに突進し、炎がうねる竃のなかから飛び出してきたかのようなシンセサウンドで、”South”の冒頭部は呻き声でスタートし、美しいコードとしっかりとしたビートが序々に広がっていきイメージの喚起力は強い。Letellierが発表したトラックの中ではもっともダンサブルなもの。

Kangding Ray . The Pentaki Slopes – Teaser

**2012/11/20
Release : 10.12.2012 on Raster-Noton
r-n 145 . http://www.raster-noton.net
The tale of the mythic Pentaki mountain has been engraved on a two-sided circular piece of wax.
The north face of the peak is steep, abrasive, and has been the subject of many legends in the region. It is said that whoever would manage to climb it would find a plateau, leading to a place called “the single source of truth”.
Considered as the ultimate goal by both psychedelic gurus and database optimization corporations, and as an ideal retirement destination for a couple of lost souls in search for coherence and objectivity, the source diffuses endless loops of haunted voices, apparently sampled from a discarded call center, running low on power, encouraging listeners to shorten cycles, deliver requests and improve user experience.
It is also said that anyone climbing from the south side would never reach the summit or find his way to the plateau, and would always end up on a lower altitude than where he started.
This topographical anomaly is probably the reason why the south face of the pentaki has always been favorited by locals, with its sunny weather and its luxurious vegetation flourishing along the soft downward slope, leading to a slow and peaceful end.

kangding-ray-or-585x526KANGDING RAY / OR Raster-Noton ‎– r-n 123
1. Athem (Voice – Rose Tizane Merrill)
2. Mojave
3. Odd Sympathy (Percussion – Achille Farese / Voice, Lyrics – Magne Mostue)
4. Pruitt Igoe (OR Version) (Voice, Lyrics – Magne Mostue)
5. OR (Drums – Yacine Djeradi / Keyboards [Progressive Keys] – Ben Frost)
6. Mirrors
7. Coracoid Process (Drums – Yacine Djeradi / Voice, Lyrics – Magne Mostue)
8. En Amaryllis Jour
9. Leavaila Scheme
10. Monsters (Programmed By [Salamander Modular Synth Wired] – Matia Simovich / Voice – Rose Tizane Merrill / Words [Freely Pirated From T.a.z. ] – Hakim Bey
11. La Belle
written and produced by David Letellier
mastered by Andreas (Lupo) Lubich
**all tracks written and produced in Berlin 2010-2011.
mastered at Dubplates & Mastering Berlin.
thanks to Rose, Magne, Ben, Achille, Yacine, Matia and Carsten!
words on “Monsters” freely pirated from T.A.Z. (the temporary autonomous zone, ontological anarchy, poetic terrorism). Anticopyright 1985-1991.
RASTER-NOTON 2011

「これは、水平に垂直に音楽のいくつかの層を組み合わせる試みです。また、衝突、緊張および驚きを見るためにそれらは生産され、ここで生地と物質性は時間と同じくらいまったく重要なものとなる。トラックはそれらの固有の特質、およびともに混合されるそれらの能力の両方のために選ばれる。純粋な電子の探求…」。雑音、ひずみのウォール、重い低音域、音声およびフィールド録音を統合して、クラブカルチャーに常に実験音楽を提唱するデービッド・ルテリエは、フランスで生まれて、ベルリン在住のアーティスト。現在のアーキテクチャー的電子音楽への道を歩む以前は、ギタリストとして出発し、ロック、ジャズ、ポップなどを演奏する様々なバンドのドラマーでもあった。彼のリズミカルな機械音と結合した実験的な音響は、音声サンプリング、ギター・ループ、低音域、残留ノイズなどを巧みに統合する。またアナログ・マシン、ラップトップ、ミディ・パッドおよびギター、聴音器などの異なる道具をも混合する。
http://www.kangdingray.com/

Kangding Ray – OR

vladislav delay-01VLADISLAV DELAY / VANTAA Raster-Noton ‎– r-n 144
1 Vastaa
2 Hetkonen
3 Avanne
4 Kellute
5 Osottava
6 Kulkee
7 Marsila
8 Hitto
music, production and mastering by Sasu Ripatti
published by Basic Channel for Universal
booking; Qujunktions @ Googlemail.com
Vladislavdelay.com
RASTER-NOTON 2012

感情に任せた水との関連、ぱちぱち音を立てる森あるいは成長している草を刺激する広大で荒廃したフィンランドの景観のようなダブテクノ+ポストインダストリアル。フィンランドのSasu RipattiによるVladislav Delayの、Raster-Notonからは初のリリースとなるフルアルバム。一昨年はLuomo、Moritz Von Oswald Trio、Vladislav Delay Quartetなどの他のプロジェクトでも活発に活動し、あらゆる音楽を横断し、どこにも属さず脱構築してゆく彼のサウンドデザイナーとしての音楽姿勢が好きだ。これぞ2013年のリア充ダンスミュージック。
http://www.vladislavdelay.com/

Vladislav Delay – Vastaa
http://www.youtube.com/watch?v=ZM45CyfqBFY

dazed-01SENKING / DAZED Raster-Noton ‎– r-n 142
A The Dance Hall Walk
B Closing Eyes
all music by Senking
recorded at the Padding Pooley
mastered by Calyx Mastering/Berlin
vocal samples on *the dance hall walk*
taken from the song *crazy dance hall* by Michael Cramm
made in Germany
RASTER-NOTON 2012

Jens MasselによるプロジェクトSenking。これが先端での鋭い感覚を持ったものが解釈するジャズとも言える作品かも。

Closing Eyes | Senking
http://www.youtube.com/watch?v=UFGgWPxRp1o

Raster-Noton
Profile:Rastermusic/Noton is a collaborative electronic music label based in Germany. In 1999 the labels Rastermusic and Noton.archiv für ton und nichtton merged laid down a foundation stone for a collaboration uniting sound and art design with strong attention to scientific sequences.
Rastermusic was founded by Olaf Bender and Frank Bretschneider in 1996. Their main interest was to release repetetive or minimal music with pop leanings. Their priority was to publish a series with a specific philosophy of music and sound composition.
Noton.archiv für ton und nichtton was founded by Carsten Nicolai alongside the label as a platform for more conceptual and experimental projects in music, art and science. After publishing the (still ongoing) clear series in 1996, the idea for a conceptual CD magazine occured, and was finally realised as the 20`to 2000 series on Raster-Noton between 1999 and 2000.
Raster-Noton has a sublabel named Kangaroo, which is reserved for releases by Ilpo Väisänen (of Pan Sonic fame).
Raster-Noton is the exclusive distributor of Ivan Pavlov’s label Wavetrap.
The Raster-Noton website also sells downloadable albums, many of which are available as above CD-quality 48khz WAVs.
R-N 66 (absent from the database) is the limited edition “Transall Collector’s Box” to house the Transall series (Transrapid, Transvision, Transspray and Transform). The boxes were made by hand, by German bookbinder Cornelia Ahnert.
http://www.raster-noton.net/

2013 2/9sat

広告

コメントは受け付けていません。

%d人のブロガーが「いいね」をつけました。